Jako szkoleniowców niepokoi nas okres bufora, jaką maja przechodzić przyszli kierowcy zawodowi, prawdę mówiąc nie wiemy, czemu ma to służyć? czym jest to spowodowane. Jak wiadomo praktykę zdobywa się pracując a nie czekając na pracę (zapominając czego sie nauczyło na kursie na świadectwo kwalifikacji).
Według nas problem tkwi w czymś zupełnie innym, niż wiek libido.
Uważamy, iż obecne samochody szkoleniowe są zbyt małe ( tonaż, wymiar itd. ), aby szkolić kursantów, którzy później jeżdżą na TIRach lub autobusach wożących ludzi.
Dlatego też, O.S.K. &
Większe wymagania, większe bezpieczeństwo na ulicach ?
Obecnie w Sejmie prowadzone są prace nad rządowym projektem Ustawy o kierujących pojazdami, który zakłada między innymi uzyskanie prawa jazdy kategoria C w wieku 21 lat
( obecnie prawo jazdy kategoria B i wiek 18 lat ) , na kategorię D 24 lata ( obecnie 21 lat ), brak możliwości wykonywania zawodu kierowcy przez okres 7 miesięcy od dnia uzyskania po raz pierwszy wyżej wymienionego prawa jazdy, które byłoby wydawane na okres do 5 lat.
Po tym czasie kierowca będzie poddawany obowiązkowym badaniom lekarskim i psychologicznym oraz będzie przechodził okresowe szkolenie.
Po katastrofie polskiego autokaru koło Grenoble minister transportu Jerzy Polaczek na konferencji prasowej, która odbyła się 23 lipca 2007 zapowiedział, że od września 2008 roku przyszli kierowcy autobusów, oprócz kursu na prawo jazdy będą musieli przejść specjalistyczne szkolenia w ośrodku doskonalenia techniki jazdy w warunkach ekstremalnych.